Berlin <3

Hemma från Berlin!

Kom hem igår kväll vid 10 och var riktigt trött. Det har varit riktigt mysigt och roligt både på bussresorna,fritiden och på vandrarhemmet. Skriver upp här nu hur resan gick till hehe (:

Dag 1
Vaknade kl 4 och begav mig till skolan vid kvart över 5, tidigt jaa! haha Vi åkte buss 12 timmar den dagen tror jag. Sen  åkte vi båt i ungefär 2 timmar. Påvägen dit stannade vi på koncentrationslägret Sauchsenhausen. Det var intressant men synd att det var så mycket byggnader som var borta. Vi kom fram till Berlin vid 6-7 tiden. Vi checkade in på vandrarhemmet och jag, emma, johanna, belinda, bella, ellen och malin dela ett rum på högsta våningen, där var sjukt jobbiga och många trappor.Men badrum ingick vilket var toppen haha. På kvällen gick vi runt på stan och kolla rundor.

Dag 2
Det var frukost vid halv 8 tiden, sedan rundtur med buss. Efter fick vi shoppingtid, härligt. Hittade ett par skor/sandaler, skitsnygga. Vi besökte senare Stasifängelset, det var det intressantaste besöket, kvällen slutade också ute på stan.

Dag 3
Frukost vid 7 sen började nästan vår resa hem direkt. Vi besökte bunkrarna och sedan åkte vi vidare. Stannade i Rostock där båten skulle gå. En väldigt mysig liten stad med mer shopping. Hittade ett jättefint sommarlinne där. Sedan bara sova/film och snack på bussen och båtresan hem.